OVER ONS The Story Hunters


OVER ONS The Story Hunters

WIE WE ZIJN

The Story Hunters is een online en offline marketingbureau voor food & beverage en restaurants. Gespecialiseerd in branding, content marketing en storytelling. Een ijzersterke combinatie voor het uitdragen van het bijzondere verhaal achter bedrijven om nieuwe klanten te overtuigen en een langdurige band te smeden met bestaande klanten.

We hebben passie voor verhalen en marketing, maar ook voor food en de goede keuken. Die passie zetten we om in een krachtige marketingstrategie die jouw bedrijf, product of restaurant onderscheidend maakt.

ONS VERHAAL

Een eigentijds familiebedrijf

Marketingbureau The Story Hunters is opgericht door Hans en Guy van Bergen, vader en zoon.

Guy bracht zijn kennis en internationale ervaring in als marketingspecialist en Hans meer dan veertig jaar ervaring als allround specialist op het gebied van contentcreatie en als online & content marketeer / -strateeg.

Hans heeft tientallen jaren als auteur en fotograaf gewerkt voor diverse geschreven media als magazines en kranten, jarenlang bekroonde video- en radioprogramma’s en documentaires gemaakt voor diverse landelijke radio- en televisieomroepen als Human, KRO, BRT en de TROS en scenario’s geschreven en (drama-)producties gemaakt voor theater en vrije video- en radioproducenten.

Inmiddels mag marketingbureau The Story Hunters zich met recht een familiebedrijf noemen.

Na het voltooien van zijn opleiding als grafisch ontwerper en een aantal jaren brede ervaring opgedaan te hebben in het grafische bedrijfsleven, is inmiddels ook zoon en broer Julien ingestapt als art director. En ook Yves, zoon en broer van…, is onderdeel van het team als fotograaf/videograaf.

En ons team is nog verder gegroeid met specialisten. Goed, misschien dan niet met mensen die een directe bloedband hebben met de oprichters, maar net zo nauw met elkaar verbonden zijn door de gedeelde passie voor creativiteit, verhalen en content marketing.

DE STORY HUNTERS

Hans van Bergen, Creative & Content Marketing Director
Hans van Bergen
Creative & Marketing Director
Guy van Bergen, International marketing consultant
Guy van Bergen
International marketing consultant / Finance
My Image
Julien van Bergen
Art Director
My Image
Yves van Bergen
Fotografie & Videoproductie
Charlotte Laumans, Visual merchandiser
Charlotte Laumans
Foodstyling / Visual merchandiser / standontwerp
My Image
Ellen van Dronkelaar
Accountmanager & klantadvies
My Image
Hans van Lingen
Sales
My Image
Vast Team Freelancers
Diverse Disciplines

DE WORTELS

    1 / 3
  • De ziel van voedsel


    Ik kan nog altijd de sensatie oproepen die ik als kind voelde toen ik voor het eerst hoorde spreken over de ziel van voedsel.

    Ik was een jaar of acht en zat aan een lange houten tafel onder de perenbloesems in de tuin van mijn grootvader. De andere plekken werden ingenomen door ooms, tantes, mijn ouders neven en nichten.

    Op de tafellakens van Brussels kant stonden door mijn grootmoeder gebakken broden, kazen, dampende stoofpotten, braadsleeën met geurig en smakelijk vlees afkomstig van hetzelfde vee dat graasde in de heuvels om ons heen.

  • Door mijn grootvader gekarnde boter, fonkelrode wijn en voor ons, de kinderen, zoete roze limonade die oma had gemaakt van dezelfde perenbloesems die boven onze hoofden hingen.

    Daar op die trage zinderende zondagmiddag aten en dronken we letterlijk uit de handen van onze geboortegrond. Aten en dronken we de geschenken die dat stukje Limburgse aarde waar ik ben opgegroeid ons overvloedig aanreikte.

    Zoals altijd op die familiemiddagen spraken mijn ooms luidruchtig over Studio Sport en spraken de vrouwen gepassioneerd over eten.

  • Het was in die omgeving van plezier en verbondenheid, dat ik voor het eerst hoorde spreken over de ziel van voedsel.

    Het raakte me als een bliksemschicht. Ik zal die verpletterende verwondering die me op dat moment overweldigde, als kind niet hebben kunnen benoemen, maar op latere leeftijd ben ik gaan beseffen dat eerlijke ingrediënten en met passie bereide gerechten een ziel hebben.

    Dat ingrediënten en gerechten die met liefde, passie en aandacht zijn gekweekt en bereid, tot in elke vezel bezield zijn en hun eigen verhaal vertellen.

  • Daar in die verre zondagmiddagen ligt de oorsprong van onze passie voor de goede keuken…

WAAROM WIJ ONVOORWAARDELIJK GELOVEN IN DE KRACHT VAN STORYTELLING

    1 / 3
  • Geworteld in de aarde.

    Onze voorliefde voor storytelling en het geloof in de kractht ervan is ontsproten aan de aarde van de Meinweg. Een uitgestrekt bosgebied op de grens van Limburg en Duitsland.

    Het zijn schrale tijden rond de Tweede Wereldoorlog als Sjang van Bergen, de grootvader van Hans probeert om het te besteden gezinsbudget wat ruimer te maken, door sigaretten en levensmiddelen uit het goedkopere Duitsland te halen.

    Maar het is illegaal en het moet heimelijk gebeuren. De duisternis en de verlatenheid van de bossen van de Meinweg lenen zich daar uitstekend voor.

    Ze voeren Sjang in de nachtelijke uren over ruige bosgronden die doorsneden worden door een slingerende beek, met hier en daar verraderlijke drassige en moerassige stukken grond.

  • Werelden oproepen.

    Als Hans een jaar of zes is neemt zijn opa Sjang hem regelmatig mee op avontuurlijke tochten door het gebied waar hij jaren eerder zijn heimelijke waar over vervoerde. Onderweg vertelt Sjang aan zijn kleinzoon de prachtigste smokkelverhalen vol spanning en avontuur.

    En daar tussen de bomen van de Meinweg, terwijl grootvader en kleinzoon zich wegen banen door struikgewas, leert Hans de intense kracht kennen van verhalen. Leert hij hoe je met verhalen hele werelden op kan roepen, hoe je geraakt en meegenomen kunt worden door verhalen en hoe een goed verhaal dingen over kan brengen die geen enkel schoolboek je kan leren.

    Daar op dat moment wordt de basis gelegd voor de latere Story Hunters.

  • Mystieke adem.

    Door de verhalen van zijn opa wordt Hans voorgoed aangeraakt door de mystieke adem van het verhaal. De vertellingen van Sjang van Bergen leiden hem naar boeken, die hij vurig begint te lezen.

    Jongensboeken, Arendsoog en Witte Veder, De Kameleon, Pietje Bell, Schateiland. Daarna volgen de Russische klassieken, Tolstoi, Tjechow en Dostojewsi met huns grootse, meeslepende vertellingen.

    Na de middelbare school kiest Hans ervoor door te gaan met het vertellen van verhalen, eerst als journalist en later als schrijver en bedenker van theaterstukken, musicals, poézie (officiele stadsdichter van Roermond), columns en hoorspelen en documentaires voor diverse landelijke omroepen..

  • Verhalen

    Als zijn zoon Guy wordt geboren, gevolgd door zijn twee andere zonen Julien en Yves, neemt Hans het estafettestokje van zijn opa over en begint op zijn beurt weer verhalen te vertellen aan zijn kinderen.

    Sprookjes en spannende avonturen. En ook Hans neemt zijn kinderen mee op verhalentochten door de bossen.

    Terwijl hij in het avonddonker over de Meinweg dwaalt, vertelt hij hen spannende griezelverhalen over dwalende geesten, vrouwen zonder hoofd en dolgeworden wolven die bloedbelust door de wouden zwerven.

  • In het spoor.

    En de geschiedenis herhaalt zich. Ook Guy wordt door de mystieke adem van verhalen geraakt en volgt op zijn beurt het spoor van zijn vader Hans.

    Hij begint boeken te verslijten en als Harry Potter op het wereldpodium verschijnt, verslindt Guy alle boeken die J.K Rolling over de tovenaarsleerling schrijft.

    Na zijn middelbare school gaat Guy aan de universiteit economie studeren. Maar die studie wordt al snel uitgebreid met human behavior marketing. Ook hierbij draait alles om verhalen. Om verhalen achter mensen en hun keuzes. Om verhalen die geënt zijn op drijfveren van mensen en hen aanzetten tot het maken van keuzes voor bepaalde merken en producten..

  • The Story Hunters.

    De gedeelde passie voor het verhaal en marketing, leidt ertoe dat Hans en Guy, vader en zoon, in 2013 besluiten The Story Hunters op te richten.

    Een content marketingbedrijf dat niet alleen uitgaat van het pure verhaal van het bedrijf of het merk van hun klanten, maar ook de marketingboodschappen naar buiten communiceert met de intensiteit en slagkracht van goede verhalen.

    Een paar jaar later besluit Guy zijn eigen verhaal te gaan volgen en vertrekt voor langere periode naar Australië. Hij blijft wel op afstand betrokken bij The Story Hunters als adviseur. Inmiddels hebben zijn broers Julien en Yves zich ook bij het Story Huntersteam aangesloten, als art director en videograaf en fotograaf.

Kantoor marketingbureau The Story Hunters, Roermond, Limburg

Opmerkelijke details uit ons verhaal

Frank Sinatra

We hebben ooit het concept geleverd voor een culinaire documentairereeks aan een voormalige chefkok van Frank Sinatra, de Italiaanse bloemenkok Angelo Amorosso. We hielden er niet alleen een geweldig Italiaans jaar aan over, maar ook een bizar Godfather-verhaal voor onze eigen historie.

Item Title

WIL JE MET ONS AAN DE SLAG OM JE BEDRIJF ONWEERSTAANBAAR TE MAKEN VOOR NIEUWE KLANTEN?

  • My Image
    Ik zocht: een originele en betaalbare manier om de markt te bereiken én onderscheidende voorstellen hierin. Ik vond: animatievideo’s van The Story Hunters. Ik kreeg: een gedegen inventarisatie, de juiste vragen waardoor ik mij helemaal kan vinden in hun voorstellen! Maatwerk dus…
    Léon Pouls, Centrum voor Coaching
  • My Image
    Het team van The Story Hunters weet steeds weer de spijker op zijn kop te slaan. Met de juiste pakkende content en het creeëren van eigentijdse marketingcampagnes maakt het team elke bedrijfspromotie tot een succes. Marketing is nu eenmaal een vak apart, daar heb je professionals voor nodig.
    Monique Swelsen, Reisbureau Reisfactoren