Project Waterschap The Story Hunters

Case Waterschap Limburg

Opdrachtgever.
Waterschap Limburg

De vraag.

Het Waterschap wilde een nieuwe manier van werken invoeren onder het personeel. Er werden 7 competenties ingevoerd die de basis moesten gaan vormen voor de nieuwe en uniforme manier van werken binnen alle lagen van de organisatie.

Met de door het Waterschap gebruikte gangbare manier van communicatie via mail, een flyer en bijeenkomsten, bleek de boodschap niet te helder genoeg over te komen bij het personeel.
Wij werden gevraagd om een creatieve manier te bedenken om de 7 competenties helder en vooral begrijpelijk voor iedereen over te brengen.

De uitvoering.

Wij kozen voor de weg van de emotie. De 7 competenties werden door fotograaf Karel Bingen artistiek in beeld gebracht en onze creative director Hans van Bergen vertaalde de competenties naar poëtische teksten. De foto's en teksten werden tijdens een feestelijke personeelsbijeenkomst gepresenteerd.

Uit de reacties die de organisatie na de presentatie kreeg, bleek de boodschap bij het personeel op alle lagen van de organisatie helder te zijn binnengekomen.

Nu begrijp ik eindelijk wat ze ons al weken proberen duidelijk te maken.
Medewerker na de presentatie.
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image